• 1401/09/09 - 17:08
  • - تعداد بازدید: 165
  • - تعداد بازدیدکننده: 35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بیمارستان امام رضا(ع)

برگزاری جلسه معارفه و هم اندیشی" کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه"

جلسه معارفه، هم اندیشی و تبادل نظر در رابطه با ترقیب و تشویق بیشتر کارمندان گرامی بیمارستان جهت مشارکت حداکثری در طرح کشوری "کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه"، باحضور مدیر داخلی مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه، سرکار خانم علی آبادی و مسئول آزمایشگاه مرکزی بیمارستان، جناب آقای خسروی، در تاریخ یکم آذر ماه 1401، در بیمارستان برگزار گردید.همچنین بازدید کارشناس مسئول مرکز کوهورت سرکار خانم مریم علی آبادی از معاونت آموزشی بیمارستان، بخش های روانپزشکی و مدارک پزشکی در تاریخ چهارشنبه نهم آذر ماه صورت گرفت، طی این بازدیدها به معارفه فعالیت های مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه، مشارکت در این پروژه کشوری و دریافت پیشنهادات و انتقادات کارمندان مراجعه کننده به مرکز کوهورت پرداخته شد. برنامه های طرح سنجش سلامت کارکنان بیمارستان امام رضا (ع)، با حمایت مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال اجرا است و همکاران می توانند از خدمات سلامتی رایگان که در این مرکز ارائه می شود بهره مند شوند.

بیمارستان امام رضا(ع)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، این طرح با هدف حفظ و ارتقای سلامت کارکنان دانشگاه و همچنین شناسایی زودرس 10 بیماری غیرواگیر شایع در جامعه نظیر بیماریهای قلبی عروقی، تنفسی مزمن، گوارشی، دیابت، سوانح و بیماریهای شغلی، روانشناختی، حوادث ترافیکی، سرطانهای پستان و پروستات مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

در این پژوهش که در قالب مطالعه مشاهده ای آینده نگر برنامه ریزی شده است، در بلند مدت به بررسی عوامل تاثیرگذار بر سلامت از جمله وضعیت اجتماعی- اقتصادی، سلامت و عوامل روانی، متغیرهای شغلی از جمله گروه و طبقه شغلی، شیفت کاری، تعارض کار و خانواده، مسائل روانی- اجتماعی محیط کار، سوابق بیماریها و مصرف داروها، مواجهه با انواع دخانیات از جمله قلیان، بررسی کیفیت زندگی، سبک زندگی شامل فعالیت فیزیکی،تغذیه، اعتیاد به گوشی همراه، اسپیرومتری، الکتروکاردیوگرافی، مقادیر بیوشیمیایی خون، شمارش سلولهای خونی، ترکیب ادرار، فشارخون، بادی آنالایزر، دینامومتری،کیفیت خواب و ریسک فاکتورهای قلبی عروقی میپردازد. تا با شناسایی زودرس بیماریها و درمان به موقع آنها از بروز عوارض جبران ناپذیر و همچنین مرگ و میر ناشی از آن پیشگیری شود. پیگیری تکرار معاینات به صورت هر 5 سال یکبار و به طول حداقل 20 سال برنامه ریزی شده است. واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان به عنوان رابط، پرسنل و اعضای هیئت‌علمی بیمارستان با مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه را افتخار مشارکت داشته و فرآیند معاینات را با حمایت امور اداری بیمارستان سرعت بخشیده‌ است.

طرح کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه که به صورت داوطلبانه صورت می گیرد و تاکنون 150 نفر از پرسنل که شرایط ورود به مطالعه را داشتن جهت انجام ازمایشات مراجعه کردند. امید است، با تداوم حمایت‌ها و مشارکت همکاران به تحصیل اهداف تعیین‌شده نائل شویم. کلیه کارکنان بیمارستان (به غیر از پرسنل محترم طرح نیرو انسانی) که تاکنون مراجعه نکرده‌اند می‌توانند جهت ثبت‌نام به آقای کیانی، رابط مرکز کوهورت سلامت کارکنان در بیمارستان با شماره 31624469-056 تماس برقرار کنند و هماهنگی های لازم برای حضور آنان در مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه واقع در خیابان غفاری ، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند- درب مزار شهداء- مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه صورت پذیرد همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه مراجعه کنید.

  
 
 
 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار واحد توسعه تحقیقات بالینی
  • کد خبر : 44980
کپی لینک کوتاه خبر:

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

کپی لینک کوتاه :